طراحی دکوراسیون مراکز تجاری و فروشگاهی
یکی از اصلیترین دغدغه صاحبین کسب و کارهای تجاری و فروشگاهی، جلب توجه افراد بیشتری است. از همین رو طراحی دکوراسیون مراکز تجاری و فروشگاهی در میان آنها حتی به یک رقابت تبدیل شده است. زمانی که به یک مرکز خرید مراجعه میکنید احتمالا مغازه یا فروشگاههایی که طراحی منحصربهفردتری دارند در جلب توجه شما موفق تر عمل میکنند.
با طراحی مناسب دکوراسیون این فضاها میتوان علاوه بر بخشیدن زیبایی ظاهری، به افرادی که به این مراکز مراجعه میکنند نیز احساس خوبی منتقل کنید. با شدیدتر شدن رقابت میان کسب و کارها، آنها تمایل دارند از ایدههای جدیدتری برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کنند. طراحی دکوراسیون یک محیط تجاری و فروشگاهی را میتوان به نوعی یک شیوه بازاریابی دانست. مردم احساسی که از شما و فضای فروشگاهتان گرفتهاند را فراموش نمیکنند.
آنها تمایل دارند دوباره برای خرید به مرکزی مراجعه کنند که همان حس خوب و تجربه لذت بخش را برایشان رقم بزند. این شانس بزرگ برای جلب مشتری های وفادار بیشتر را از دست ندهید. با رعایت اصول طراحی دکوراسیون پاساژ میتوانید به مخاطبان خود بهانهای دهید تا شما را با ویژگیهای خاص فروشگاهتان به خاطر بسپارند.
طراحی داخلی و معماری تجاری
طراحی فضای تجاری نیز مانند هر فضای داخلی دیگری از اصول و قواعد مخصوص به خود پیروی میکند. با توجه به اینکه طراحی این فضاها باید از جنبههای زیادی بررسی شود، لازم است طراحی فضای تجاری را به تیمی متخصص و با سابقه در این زمینه بسپارید. زمانی که قصد داریم یک پروژه طراحی دکوراسیون داخلی منزل را استارات بزنیم، کافیست ایدهها را به کمک ساکنین آن خانه پیدا کنیم چراکه همه چی باید طبق سلایق و علایق افرادی برنامه ریزی شود که قرار است در آن فضا زندگی کنند. اما وضعیت در طراحی دکوراسیون فضاهای تجاری متفاوت است. این فضاها باید به گونهای طراحی شوند که بتوانند توجه تمامی افرادی که وارد آن مرکز میشوند را به خود جلب کنند. بنابراین دیگر صحبت از رضایت چندین نفر نیست بلکه پای پوشش دادن سلیقه هزاران نفر در میان است! ایدههای طراحی فضای تجاری بسیار زیاد است اما پیش از هر چیزی باید به ماهیت و حوزه فعالیت این مجتمع تجاری و فروشگاهی توجه شود؛ وظیفهای که تیم آرکسان به خوبی از عهده آن بر میآید.
ایده برای طراحی دکوراسیون مجتمع تجاری
ایدههای طراحی یک مجتمع تجاری زمانی قابل اجرا هستند که این اطمینان را به شما بدهند میتوانند تا حدود زیادی مشتریان را متقاعد کنند که از فروشگاه یا مرکز خرید شما بازدید کنند. برای درک بیشتر اهمیت طراحی دکوراسیون مجتمعهای فروشگاهی افرادی را که در پوشش لباسهای عروسکی مقابل رستورانها و فروشگاهها سعی دارند توجه دیگران را جلب کنند به خاطر بیاورید؛ یکی از اهداف طراحی دکوراسیون مجتمع های تجاری نیز دقیقا همین است. پس ایدههای دکوراسیونی یک محیط تجاری باید در جهت جلب توجه و به دنبال آن حفظ آسایش و آرامش بیشتر افراد باشد. یک ایده صرفا زیبا هم کارآمد نخواهد بود. فرض کنید یک رستوران سنگی با دکوراسیون تماما سنگ راه انداری کردهاید که ظاهر آن میتواند توجه شمار زیادی از افراد را جلب کند. اما در مقابل نشستن و صرف غذا در این رستوران اصلا برای افراد راحت نیست و احساس خوبی از چیدمان داخلی، دکوراسیون فضا و… نمیگیرند.؛ بنابراین آیا همینکه ایده دکوراسیون مجتمع تجاری شیک باشد کافی است؟! شرکت طراحی دکوراسیون داخلی آرکسان ایدههایی زیبا و جذاب و در عین حال کاربردی برای طراحی دکوراسیون یک مجتمع تجاری و فروشگاهی ارائه میکند.
طراحی داخلی مجتمع تجاری مدرن
طراحی داخلی مجتمع های تجاری یک مزیت رقابتی محسوب میشود. اگر بتوانید مشتری را تا پشت ویترین فروشگاه خود بکشانید، با طراحی داخلی شیک میتوانید او را متقاعد کنید که به داخل فروشگاه نیز مراجعه کند و این یعنی یک قدم به تبدیل کردن مخاطب به مشتری نزدیک تر شدهاید. فضای داخلی مجتمعهای تجاری باید متناسب با نوع محصول یا خدمتی که ارائه میکند دیزاین شود. در گذشنه در اغلب فروشگاهها سرتاسر قفسههای دیواری به چشم میخورد. اما این روزها شاهد طراحیهای مدرن تری هستیم که حس بهتری را نیز منتقل میکنند. طراح دکوراسیون فضای تجاری باید چیدمان و دیزاین این فضا را با دقت بسیار زیادی انجام دهد. مرغوبترین اجناس باید در جایی از این مجتمع تجاری قرار بگیرند که مشتری به محض ورود آنها را ببینید. در دکوراسیون مدرن خبری از شلوغی و اشفتگی در محیط فروشگاه نیست. همه چیط به سادگی در جای مناسب خود قرار گرفته و مشتری میداند برای پیدا کردن کالای مورد نیاز خود دقیاق به کدام رگال یا قفسه مراجعه کند. از دیگر مواردی که رد طراحی داخلی متجمع های تجاری مدرن به آن توجه میشود، مشخص کردن مسیر رفت و آمد افراد در فروشگاه است. احتمالا شما هم بارها به فروشگاههای شلوغی مراجعه کردهاید که از شلوغی زیاد حس سردرگمی گرفته باشدو در فروشگاههای مدرن چیدمان اصولی به شکلی صورت گرفته است که مشتری به راحتی از یک کنار از تمامی اجناس فروشگاه دیدن کرده و بعد محیط را ترک میکند.
طراحی دکوراسیون تجاری
در طراحی دکوراسیون تجاری به المانهای متفاوتی پرداخته میشود. ویترین، دیوارپوشها، کفپوش، جنس شلف و قفسه ها، آینهها و حتی اکسسوریهایی که در یک محیط تجاری قرار میگیرند باید به دقت انتخاب شوند. نحوه چیدمان ویترین و اجناسی که باید در ویترین قرار بگیرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر تخصصی در این زمینه ندارید حتما از یک تیم طراحی دکوراسیون تجاری و پاساژ کمک بگیرید. کاغذ دیواریها،پارکت، آجرهای تزئینی و زینتی، سنگها، قرنیزها و… از انواع متریال محبوبی هستند که برای پوشش دیوارها در چنین فضاهایی استفاده میشوند. اکسسوریها یکی از المانهایی هستند که به مدرنیتهتر شدن فضاهای تجاری کمک زیادی میکنند. بسته به ماهیت و حوزه فعالیت آن فضای تجاری میتوان از تابلوها، آثار هنری، دیوارکوب، گلهای طبیعی برای دیزاین محیط استفاده کرد.
1. چرا باید برای طراحی دکوراسیون فضای تجاری از یک تیم متخصص کمک بگیریم؟
طراحی دکوراسیون فضاهای تجاری را به نوعی میتوان یک شیوه بازاریابی دانست. با توجه به حساسیت بیشتر طراحی فضاهای تجاری و فروشگاهی، بهتر است که تیمی کاربلد و حرفهای این کار را انجام دهند.
2. از چه متریالی میتوان برای طراحی دکوراسیون تجاری استفاده کرد؟
انتخاب متریال برای طراحی فضای تجاری به میزان بودجه شما بستگی دارد. در مراکز تجاری لوکس میتوان از سنگهای گران قیمت و پارکت استفاده کرد.
3. چرا شناخت مشتریان در طراحی تجاری حائز اهمیت است؟
رسیدن به درک و شناختی عمیقتر از مشتریان یک فضای تجاری، کمک میکند که تیم طراحی دکوراسیون داخلی بیشتر از عناصری در طراحی این فضا استفاده کنند که با خصوصیات شخصیتی این دسته از افراد هماهنگی بیشتری داشته باشد.
4. چه ایدههایی برای طراحی دکوراسیون فضاهای تجاری وجود دارد؟
ایدههای مناسب بهترین ایدههایی هستند که برای طراحی دکوراسیون مجتمعهای تجاری میتوان از آنها استفاده کرد. برای مثال در مناسبتهایی چون شب یلدا، عید نوروز و… میتوان از تمهای جذابی برای دیزاین فروشگاه استفاده کرد.