جشنواره بهاره فروش انواع مدل های پارکت لمینت

شما در اینجا هستید:

طی مخصوص تمیز کردن پارکت لمینت

طی مخصوص شستن پارکت لمینت

بهترین طی برای تمیزکاری پارکت لمینت کدام است؟ امروزه پارکت‌ لمینت به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر دکوراسیون داخلی تبدیل شده‌اند و روزانه بر تعداد افرادی که به این پارکت‌ها علاقه‌مند می‌شوند، افزوده می‌شود؛ اما مسئله‌ای که ممکن است برای این افراد مشکل ساز شود، عدم آگاهی آن‌ها از روش‌های تمیز کردن پارکت است. توجه به تمیزی پارکت‌ها امری غیرقابل انکار است و درخشندگی پارکت‌ها حس تمیزی کل خانه را به ذهن‌ها متبادر می‌سازد و به همین علت بسیاری از افراد از روی عدم آگاهی، به اشتباه مواد شوینده‌ و ابزارهایی را برای تمیز کردن سطح پارکت‌ها استفاده می‌کنند که تمام سطح پارکت‌ها را از بین می‌برد؛ لذا با توجه به اهمیت مسئله انتخاب درست طی مخصوص پارکت لمینت و همچنین شوینده آن، ما در این مقاله از آرکسان قصد داریم تا به بررسی دقیق طی مخصوص پارکت لمینت و نکات بهداشتی تمیز کردن پارکت‌ها بپردازیم. اگر شما هم از پارکت لمینت برای دکوراسیون داخلی خانه، محیط کار و غیره استفاده می‌کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با طی مخصوص پارکت لمینت و روش‌های درست تمیز کردن آن آشنا شوید.

فروش طی مخصوص پارکت لمینت

یکی از روش‌های رایج برای نظافت روزانه پارکت‌ها، استفاده از جاروبرقی است؛ اما مسلما جاروبرقی گزینه‌ای چندان کارآمد برای خلاص کردن شما از شر گردوغبارها نبوده و پس از استفاده از جاروبرقی می‌توانید با استفاده از تی مخصوص پارکت لمینت، گردوغبارها را تمیز کنید. البته ناگفته نماند که گردگیری با تی را در جهت نصب پارکت‌ها انجام دهید؛ چراکه گردگیری در راستای طولی قطعات پارکت سبب می‌شود تا گردوغبارها در درزهای موجود مابین پارکت‌ها گیر نکرده و تمیز شوند.

ناگفته نماند که هرچند مقاومت پارکت لمینت در مقایسه با پارکت چوبی بیشتر است؛ اما در حالت کلی بهتر است در تمیز کردن پارکت‌ها با تی مخصوص پارکت لمینت، آب کمتری مورد استفاده قرار گیرد و فقط صرفا برای برق انداختن پارکت‌های لمینت یا نظافت اساسی از تی و دستمال مرطوب برای این کار کمک بگیرید. بهترین روش برای جلوگیری از مرطوب بودن بیش از اندازه تی مخصوص پارکت لمینت، استفاده از اسپری‌ها برای پاشیدن مقدار کمی آب یا مایع مخصوص نظافت پارکت بر روی تی است. ما با انجام این کار سطح تی را کمی مرطوب می‌کنیم و از جذب آب زیاد به وسیله تی جلوگیری می‌نمائیم، اگر تی مورد استفاده شما به هنگام مرطوب کردن آب زیادی را به خود جذب می‌کند، حتما قبل از شروع تی کشی، آب اضافی آن را بکشید. ناگفته نماند که باز بودن درها و پنجره‌ها به هنگام تی کشی، در خشک شدن سریع پارکت‌ها کمک شایانی می‌کند.

تفاوت نحوه تمیز کردن پارکت‌ها

مطمئنا قبل از ورود به بحث تی مخصوص پارکت لمینت و روش نظافت آن، باید به تفاوت پارکت لمینت با پارکت چوبی بپردازیم. علت انجام این مقایسه شباهت ظاهری بیش از اندازه این دو پارکت است که گاها این شباهت ظاهری سبب می‌شود که خریداران به هنگام خرید در تفکیک این دو نوع از پارکت به اشتباه افتند! و این در حالی است که نحوه تمیز کردن آن‌ها به طور کلی با یکدیگر تفاوت دارد. پارکت‌های چوبی، همان طور که از نام آن‌ها پیدا است، از چوب طبیعی ساخته می‌شوند و همین نحوه ساخت آن‌ها مصرف کنندگان را مجاب می‌کند تا در برخورد با آن‌ها با احتیاط عمل کنند.

یکی از نکات مهم در تمیز کردن پارکت‌های چوبی این است که نباید به صورت مستقیم آن را در معرض آب قرار دهید؛ چراکه آب بزرگترین دشمن پارکت‌های چوبی محسوب می‌شود و به محض برخورد با آن، سبب متورم شدن پارکت می‌گردد. این در حالی است که پارکت‌های لمینت دارای ساختاری مقاوم‌تر نسبت به پارکت‌های چوبی هستند و علت این امر را می‌توان در مواد تشکیل دهنده این نوع خاص پارکت که عبارت است از ماده HDF و الیاف فشرده شده چوب جستجو کرد. همین ساختار مقاوم سبب شده تا مصرف کنندگان به هنگام تمیز کردن این نوع از پارکت‌ها بتوانند از آب گرم یا شوینده‌های ملایم در تمیزی بیشتر این پارکت‌ها استفاده نمایند.

طی شستشو پارکت لمینت و پارکت چوبی

آشنایی با انواع طی پارکت لمینت

تی‌ها با توجه به کاربردها و ویژگی‌های ظاهری که دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند؛ اما مسلما آنچه روشن است، این است که تمامی این تی‌ها نمی‌توانند در نظافت و تمیز کردن پارکت‌ها موثر واقع شوند و تی مخصوص پارکت لمینت باید دارای ویژگی‌های خاصی بوده و الیاف آن به گونه‌ای طراحی شده باشد که به هنگام تی کشی، آسیبی به کف و پارکت‌ها وارد نکند. در ادامه با انواع تی‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

1-تی نخی یا رشته‌ای

یکی از رایج‌ترین مدل‌های تی، تی رشته‌ای یا نخی نام دارد که مطمئنا تا کنون در محیط‌های مختلف با این طی روبه‌رو شده‌اید. شکل ظاهری این تی به این شکل است که نخ‌های ضخیم رشته مانند که به هم متصل شده‌اند به وسیله یک میله فلزی یا پلاستیکی در جای خود محکم شده‌اند. این نوع از تی دارای قدرت جذب بالایی است و از آن می‌توان در نظافت مکان‌های عمومی همچون کف مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مکان‌هایی از این قبیل کمک گرفت.

2- تی حوله‌ای

یکی از تی‌های کاربردی دیگر در زمینه نظافت، تی حوله‌ای است که این تی نیز یک سری رشته‌های کوتاه از جنس حوله داشته و به واسطه پرزهایی که دارد می‌تواند در نظافت انواع کفپوش‌ها، کف و دیوار حمام و حتی بدنه خودرو نیز موثر واقع شود و در مقایسه با سایر تی‌ها دارای عملکرد خوبی در نظافت سرامیک‌ها و پارکت‌ها است.

3- تی اسفنجی

این تی نیز، همان طور که از نام آن پیدا است، از اسفنج در طراحی و ساخت آن استفاده شده است و در صورت نیاز می‌توان آن را تعویض کرد یا شست. علت اهمیت تعویض یا تمیز کردن این تی در آن است که اسفنج مرطوب مکانی مستعد برای رشد باکتری بوده و حتما باید پس از استفاده از این نوع تی، آن را شسته و در مقابل آفتاب قرار دهید تا به صورت کامل خشک شود. کاربرد اصلی تی‌های اسفنجی را می‌توان در نظافت سرامیک‌ها جستجو کرد.

4- تی میکروفایبر

میکروفایبر عبارت است از ترکیب پلی استر و نایلون که در تولید الیاف به کار برده می‌شود. الیاف میکروفایبر به دلیل آن که دارای ابعادی نازک‌تر از موی انسان هستند، آن‌ها را به ابزاری قدرتمند در زمینه نظافت و گردگیری تبدیل کرده است. هنگامی که از تی میکروفایبر برای تمیز کردن پارکت‌های لمینت استفاده می‌کنید الیاف موجود در این تی با کشیده شدن بر روی پارکت‌ها بار ساکن تولید کرده و تمامی گردوغبارهای موجود بر روی پارکت‌های لمینت را به خود جذب می‌کند.

ناگفته نماند که به لحاظ حذف باکتری نیز تی‌های میکروفایبر عملکردی به مراتب بهتر از پنبه و نخ دارند و شما با استفاده از حداقل میزان آب مصرفی و همچنین مواد شیمیایی بهترین نتیجه را از این تی‌ها خواهید دید. مسلما به دلیل جود خاصیت جذب حداکثری میکروب‌ها به وسیله این نوع خاص از تی‌ها، میزان مصرف مواد شوینده و ضدعفونی کننده به هنگام نظافت پارکت‌ها بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که از تی‌های دیگر برای این کار کمک می‌گیرید. از آنجایی که این تی به جای فشار بر آلاینده‌های موجود بر روی سطح، آن‌ها را مستقیم به خود جذب می‌کند، آسیب رسانی این ذرات ریز به سطوح پارکت را به حداقل ممکن می‌رساند.

5- تی بخارشوی

یکی از انواع دیگر تی‌ها، تی بخارشوی نام دارد که در واقع یک بخارشوی الکترونیکی است و در مقایسه با تی‌های معرفی شده در بالا کاربرد کمتری دارد و نمی‌توان از آن برای نظافت تمام سطوح استفاده کرد و شاید یکی از دلایل استفاده کمتر از این تی، قیمت بالای آن در مقایسه با سایر تی‌ها باشد؛ اما ناگفته نماند که یکی از مزایای استفاده از این تی آن است که به هنگام استفاده از آن، این تی علاوه بر پاک کردن سطح و همچنین انواع لکه‌ها، به ضدعفونی سطح نیز می‌پردازد.

ناگفته نماند که تمیز کردن پارکت لمینت به کمک بخارشوی چندان توصیه نمی‌شود؛ چراکه برای نصب پارکت‌ها از چسب مخصوصی استفاده می‌شود و تی‌های بخارشوی به دلیل بخاری که تولید می‌کنند به مرور زمان سبب از بین رفتن این چسب می‌شوند و در نتیجه به مرور زمان پارکت لمینت مقاومت خود را از دست داده و از زمین جدا می‌شود.

خرید طی مخصوص پارکت لمینت

اگر بخواهیم بر اساس دسته بندی فوق به معرفی تی مخصوص پارکت لمینت بپردازیم، مطمئنا بهترین نوع تی برای انجام چنین کاری، تی میکروفایبر است؛ چراکه این زمین‌شوی دارای قدرت جذب حداکثری گردوغبار بوده و در مقایسه با سایر تی‌ها نیز میزان آب کمتری را به خود جذب می‌کند. در نتیجه به هنگام تمیز کردن پارکت‌های لمینت، این پارکت‌ها با میزان قابل توجهی از آب برخورد نمی‌کنند و این مسئله در حفظ دوام آن‌ها بسیار موثر است.

ناگفته نماند که به هنگام تمیز کردن پارکت‌های لمینت از تی‌های اسفنجی و نخی برای این کار استفاده نکنید؛ چراکه این دو نوع از انواع تی، میزان آب بیشتری را به خود جذب می‌کنند و همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، بهتر است به هنگام نظافت پارکت‌ها آب کمتری استفاده کنیم.

بهترین تی مخصوص شستشو پارکت

نحوه تمیز کردن تی میکروفایبر

با توجه به قدرت بالای جذب گردوغبار و همچنین میکروب‌ها به وسیله تی میکروفایبر، ممکن است این سوال ذهن شما را به خود مشغول سازد که آیا امکان تمیز کردن این تی‌ها وجود دارد؟ چگونه باید این تی‌ها را تمیز کنیم تا هیچ باکتری بر روی سطح آن باقی نماند؟

در پاسخ به سوال اول باید بگوییم که بله امکان تمیز کردن این تی‌ها وجود دارد و برای شستشوی آن می‌توانید پد میکروفایبر را جدا کرده و آن را با آب نود درجه و پودر لباسشویی مورد شستشو قرار دهید. البته ناگفته نماند که قبل از انجام چنین کاری حتما باید آن را در آب سرد بشویید تا مواد شوینده اضافی از آن جدا شود. اهمیت این مرحله زمانی که از مواد شوینده کلردار برای نظافت استفاده کرده‌اید دو چندان می‌شود و حتما در این صورت باید از جدا شدن تمامی مواد کلر دار از روی سطح این تی اطمینان حاصل کنید و تحت هیچ شرایطی پارچه‌های معمولی را در کنار الیاف میکروفایبر شستشو ندهید.

نکته طلایی در انتخاب تی مخصوص پارکت لمینت

همان طور که در مطالب بالا به آن اشاره شد، پارکت‌ها امروزه به یکی از مصالح پر طرفدار دکوراسیون داخلی تبدیل شده‌اند و در اکثر خانه‌ها و شرکت‌ها به دلیل جلوه بصری زیبایی که دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما مسئله‌ای که همواره ذهن مشتریان و مصرف کنندگان پارکت را به خود مشغول کرده، نحوه تمیز کردن آن با تی مخصوص پارکت لمینت است و ما در این مقاله از آرکسان به بررسی کامل و معرفی انواع تی‌ها پرداختیم و متوجه شدیم که طی‌های میکروفایبر بهترین گزینه برای نظافت پارکت‌های لمینت هستند و این عنوان بهترین را از آن جهت به خود اختصاص داده‌اند که میزان جذب حداکثری باکتری‌ها و گردوغبار را فراهم می‌کنند و به هنگام استفاده از آن‌ها نگرانی خاصی از بابت رطوبت بیش از اندازه منتقله به پارکت‌ها نخواهید داشت و این مسئله بر دوام و عمر مفید پارکت‌های لمینت موثر است. ناگفته نماند که اگر چنانچه در ارتباط با طی مخصوص پارکت لمینت سوالی دارید که در این مقاله از آرکسان به آن پرداخته نشده است، سوال خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما به سوال شما پاسخ دهند.

نظرات کاربران

2 پاسخ

    1. در همین مقاله به صورت جامع در مورد وسایل نظافتی پارکت ها صحبت شده است. اگر در مورد خرید سوالی دارین میتوانید با شماره های شرکت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط با