طراحی هتل
هتل را میتوان به عنوان یک محل تجاری برای استراحت، تفریح و اقامت در سفرهای زیارتی و سیاحتی در نظر گرفت. همین امر موجب شده که هتلها با ارائه خدمات مناسب به یک منبع درآمدی مفید تبدیل شوند. با این حال به دلیل رقابت در این تجارت و همچنین دشواری سازماندهی فضای بزرگ آن نیازمند یک طراحی هتل منطقی و منحصر به فرد خود است.
اما طراحی داخلی هتل اصول و مراحلی دارد که هر کدام در افزایش کیفیت ساختار و نظم هتل و همچنین رضایت مشتریان تاثیرگزاراند. از جمله طراحی نمای هتل، فضای داخلی که شامل بخشهایی مثل لابی، رستوران، آشپزخانه و محل سرو غذای کارکنان، راهپله و آسانسور، خدمات رسانی هتل، انبار و … که با مشاوره از یک شرکت طراحی داخلی میتوانید به محیطی دلخواه برسید.
دانستن این اطلاعات و استفاده درست از منابع و کمک از یک در دسترس این محتوا به خوانندگان این امکان را میدهد که به شکل اصولی فاکتورهای جلب اعتماد مشتریان را رعایت نموده و در پیشرفت کسب و کار خود موفق ظاهر شوند.
طراحی داخلی هتل چه مزایایی دارد؟
همانطور که گفتیم هتلها به دلیل داشتن فضاها و موقعیتهای متعدد نیازمند یک سازماندهی اصولی هستند. از این رو در طراحی دکوراسیون هتل مهم است که بدانیم مراحل را بر چه اساسی طی میکنیم تا مطمئن شویم که اکثر نکات حائز اهمیت آن رعایت میشود. طراحی داخلی هتل مزایایی را به همراه دارد که افراد در ارائه خدمات بهتر کمک میکند.
یکی از نکات مهم طراحی هتل تناسب فضای اتاقها و سالن، در نظر گرفتن مسیر حرکت کارکنان، مهمانان و جابهجایی وسایل یا حفظ توالی محیطهای داخلی به شکل کارا و مفید است. مثلا اگر بدانید که چطور کوتاهترین مسیر را بین آشپزخانه و رستورانهای هتل داشته باشید میتوانید در وقتتان به شکل مفید صرفهجویی کنید.
مسئله مهم دیگر در طراحی دکوراسیون هتل دانستن کاربرد قسمتهای مختلف آن است. مثلا اگرانباشت زبالهها در یک فضای مسقف باشد جمعآوری و نگهداری آن راحت میشود. ، یا سرایداری در انتهای سالنها واقع شود تا دسترسی به آنها برای مهمانان آسانتر گردد.
گذشته از این، طراحی به فضا سازمانبندی زیبا و کارایی میبخشد. در مجموع طراحی هتل ریزهکاریهای زیادی را در بر دارد که کار شما را متمایز از دیگران جلوه میدهد. طراحی داخلی هتل تاثیرگزارترین بخش در حفظ آسایش مهمانان است مخصوصا اگر طراحی آن را به افراد متخصص بسپارید.
طراحی داخلی هتل چه اصولی دارد؟
باید بدانید طراحی هتل اصول خود را دارد که شامل طراحی فضایسبز و نمای هتل نورپردازی و ترکیب رنگ است که اولین تاثیر را بر مشتریان دارند. درست است که فضای داخل باعث داشتن مشتریان ماندگار میشود اما یک کانسپت مناسب و طراحی ظاهر کار مسئلهای است که افراد را برای اولین بار به محل کار شما دعوت میکند از این رو بسیار مهم است که اولین تاثیر شما بهترین باشد.
جزئیات طراحی هتل
طراحی هتل ها دارای نکات بسیار ریز و دقیق می باشد که به بررسی هر کدام جداگانه میپردازیم
طراحی نمای هتل
طراحی نمای هتل وابستگی زیادی به هویت، اقلیم، سنت و فرهنگ و محیط زیست منطقه خود دارد بنابراین در مرحلهی اول نیاز به یک ایدهٔ اولیه داریم تا بدانیم که طرح کلی نظر ما برای طراحی هتل چیست و جامعه هدفمان چه اشخاصی هستند. به طور مثال طراحی نمای هتل باغ مورت در چین از ایدهٔ حفظ تعادل بین معماری و محیط زیست و طبیعت بهره برده و همین امر باعث شده که جلوهای متفاوت پیدا کند.
شاید شما تمایل داشته باشید که کارتان کلاسیک باشد در آن صورت میتوانید از طراحی هتل سنتی بهره برداری کنید. یا از میان نماهای مدرن نمای شیشهای یا فایبرگلاس، متریال چوبی و…استفاده کنید.
یکی دیگر از نماهای بروز و زیبا طراحی پارامتریک است که درآن، چیدمان ترکیب مختلفی از اشکال هندسی است این سبک بر پایه محاسبات ریاضی و پارامترها بنا میشود و از این روی جلوهای خاص و متفاوت را به ارمغان میآورد.
طراحی فضای داخل هتل
از آنجایی که هتل محل پر رفتوآمدی است افراد زیادی با سلیقههای گوناگون در آن حضور پیدا میکنند و به همین دلیل است که طراحی فضای داخل هتل در گرو داشتن فضا با ترکیباتی است که مناسب سلیقه همگان باشد.
در هتل، لابی و پذیرش مکان رفت و آمد مهمانان است، در حالی که آشپزخانه و راهروها محل عبور و مرور کارمندان نیز بوده و هر کدام طراحی مخصوص به خود را دارد که از این بین دکوراسیون آشپزخانه میتواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت هتل بگذارد. در این بین اتاق مهمان فضای شخصی مشتریان را میسازد لذا در ادامه توضیحاتی در خصوص طراحی اتاق مهمان خواهیم داد.
لابی هتل
پیشتر هم گفتیم که طراحی لابی برگ برنده هتل شماست چرا که مرکز توجه افراد قرار میگیرد و نقش ویترین هتلتان را بازی میکند. اینکه افراد بعد از ورود به هتل با یک منظره شلوغ و در بی نظمی مواجه شوند باعث میشود که راه آمد را بازگردند علاوه بر حفظ نظافت در محیط سعی کنید از یک چیدمان منظم با رنگهای خنثی استفاده کنید.
ممکن است بعضی از افراد نسبت به پاکیزگی حساس باشند این کار در آنها این حس را ایجاد میکند که وارد محیط مناسبی شده اند. در آخر به نورپردازی لابی توجه کنید در حالت کلی نورپردازی در دو نوع تزئینی و غیرتزئینی کاربرد دارد که به شما این امکان را میدهد بسته به سبکی که برای هتل خود انتخاب کردهاید، با کمک متخصصان از آن بهرهمند شوید.
اتاق مهمان
اتاق مهمان به عنوان محل کسب آرامش مهمانان محسوب میشود به همین دلیل طراحی اتاقهای هتل یکی از حساسترین موارد در طراحی داخلی هتل است. اگر میخواهید محیط اتاقهایتان متناسب با طیف وسیعی از افراد باشد محل قرار گیری تخت و مبلمان، رنگ بندی که در اتاق استفاده میکنید و میزان نور اتاق را جدی بگیرید. سعی نکنید اندازه اتاقها را کوچک در نظر بگیرید اما اگر هتلتان بزرگ نیست این دید بصری را با رنگها ایجاد کنید. نگهداری تزئیناتی مانند آکواریوم علاوه بر اینکه جنبه زیبایی شناختی به فضا میدهد در روحیه مهمانان هم تاثیرگزار است.
بخش پذیرش و خدمت رسانی
میز رسپشن یا پیشخوان محلی است که افراد در هنگام ورود و خروج با آن در ارتباط اند، پس مهم است که در مکانی مناسب قرار گیرد. فضای مناسب رفت و آمد مهمانان را داشته باشد در کنجهای هتل تعبیه نشود و حدالامکان مسیر ورود و خروج آن باز باشد.
طراحی فضای سبز هتل
برای آنکه محیطی جلوهٔ آرامبخشی داشته باشد فنگشویی یا داشتن فضای سبز میتواند بسیار تاثیرگزار باشد. اگر میخواهید برای هتلتان فضای سبز ایجاد کنید سعی کنید آن را متناسب با طرح و نمای هتل و ایدهٔ اولیه کارتان برگزینید.
در طراحی فضای سبز ابتدا مسیرهای تردد را مشخص نمایید. همچنین در انتخاب گل و گیاه مناسب دقت کنید. فضای باز با یک سری عوامل مثل نیمکت، گابیون ، نماهای سنگی، چراغهای روشنایی، نردهها ، چمن مصنوعی یا کفپوشها خلاصه میشود به همین دلیل چیدمان این موارد به شکل درست و اصولی به شما امکان دلپذیرتر کردن فضا را میدهد.
دکوراسیون آسانسور و راهپله هتل
از آنجایی که عموما راهپلهها منبع نور مناسبی ندارند لذا رعایت نورپردازی و رنگ بندی نوع سنگی که انتخاب میکنید بسیار مهم است از این روی سعی کنید تکتک پلهها را به نوعی روشن کنید. مثلا از سیستم نورهای مخفی استفاده کنید. با اینحال اگر آسانسور در اختیار دارید ابعاد آن حائز اهمیت است و اگر راهپلههای هتل شما کوچک است به نورگیری آن توجه کنید.
طراحی اصولی هتل و جذب بیشتر مشتریان
بیایید مسئله استفاده از طراحی داخلی هتل را از زاویه ارباب رجوع مورد بررسی قرار دهیم و خودتان را جای آنها بگذارید. اگر شخص شما برای سفری قصد اقامت در هتلی را داشته باشد چه انتخابی میکنید؟ وارد یک هتل زیبا با طراحی منسجم میشوید یا برایتان مهم نیست که پولتان را در چه مکانی صرف میکنی؟ اگر جواب شما انتخاب یک هتل زیبا با طراحی منسجم است آیا دلتان میخواهید از امکانات کاربردی و خوبی بهره مند شوید یا فقط جای خوابتان محیا شود؟
اگر برایتان داشتن رفاه در مقابل پرداخت هزینه مهم است بدانید که علاوه برشیوه برخورد، پاکیزگی محیط، خدمت رسانی به موقع داشتن فضاهای مناسب و کاربردی، محیط آرام و دلپذیر و جذابیت طرح کلی شما آن چیزی است که مشتریان بهآن نیاز دارند
اگر شما هم مشتاق عرضه کردن یک فضای دلچسب و امکانات رفاهی مناسب برای مشتریان خود هستید و میخواهید از این طریق سهم خود را در این تجارت بزرگ بردارید متخصصین حرفهای ما در زمینهی طراحی دکوراسیون هتل اینجا هستند تا شما را در این مهم یاری کنند.