دکوراسیون اداری

آیا از اهمیت دکوراسیون اداری و دفتر کار اطلاع دارید؟ فکر می‌کنید دکوراسیون دفتر کار مدیریت تا چه اندازه در موفقیت شما سهم دارد؟ اگر در آغاز راه اندازی کسب و کار خود هستید یا به نوعی در این پُرسه دخیل شده‌اید، دست یاری شرکت طراحی دکوراسیون آرکسان به سوی شما دراز است. همانطور که مستحضر هستید طراحی اماکن اداری و تجاری کاملا از نوع مسکونی متفاوت است. نوع تیغه / پارتیشن بندی، نورپردازی، محوطه سازی، تاسیسات و… همگی بایستی در تناسب و هارمونی با هدف به کار گرفته شوند.

در مورد طراحی تجاری، نکته حائز اهمیت، مرتبط با نوع طراحی جاذب مشتری است. جالب است بدانید که فاکتور اولیه در زمینه جذب مشتری نوع ورودی، دکوراسیون داخلی و محل قرارگیری ارکان مختلف است؛ تفاوتی نمی‌کند در این مرکز تجاری یک کالای مصرفی عرضه می‌شود یا خوراکی. کارشناسان مجموعه آرکسان، در این زمینه طراحی مبتنی بر روانشناسی مراجع/ مشتری را به شما ارائه میدهند. به عنوان مثال اگر زمینه فعالیت شما مرتبط با ارائه موادغذایی است، به هیچ عنوان از اشکال هندسی و رنگ بنفش برای دیوارپوش ها استفاده نکنید. بر اساس تحقیقات روانشناسی، این دو فاکتور کاهنده اشتها به حساب می ‌آیند.

چنین نکات ریز اما تعیین کننده را کارشناسان بخش طراحی اداری-تجاری در اختیار شما کارفرمایان محترم قرار خواهند داد. دکوراسیون اداری و اتاق کار به اندازه‌ای حائز اهمیت است که حتی می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین پایه‌های موفقیت یک سازمان و مرکز تجاری-اداری دانست. خودتان را به جای مشتری، مخاطب یا ارباب رجوع بگذارید؛ زمانی که وارد یک دفتر کار مدیریتی می‌شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند چیست؟ طبیعتا دکوراسیون اتاق و نحوه چیدمان اجزا در این اتاق اولین چیزی است که توجه شما را به سوی خود جلب می‌کند.

دکوراسیون اداری شیک و ساده

گروه معماری آرکسان همواره سعی کرده است در طراحی‌های خود اصل سادگی را به عنوان مهم‌‎ترین رویکرد خود در نظر داشته باشد. زمانی که از اهمیت بالای طراحی دفتر کار لاکچری صحبت می‌کنیم، هدف طراحی دفتری نیست که با اجزای زیاد پر شده است.

 دفتر کار و مدیریتی باید شیک بودن خود را در عین سادگی به دید مخاطب برساند. بنابراین در طراحی دکوراسیون اتاق کار اداری سادگی و هارمونی اجزا با یکدیگر اهمیت زیادی دارد.
قطعا برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان خود دستتان در انتخاب بازتر خواهد بود چراکه شما کسی هستید که قرار است در این ساختمان سکونت داشته باشید؛ پس کافی‌ست طراحی دکوراسیون آن را به گونه‌ای انجام دهید که خودتان احساس راحتی داشته باشید.

 اما در دکوراسیون اداری و دفتر کار موضوع کمی پیچیده‌تر است. با توجه به اینکه بسته به ماهیت آن مرکز یا دفتر اداری و تجاری، ارباب رجوع زیادی روزانه به آنجا مراجعه می‌کنند، طراحی دکوراسیون باید به گونه‌ای باشد که اغلب سلیقه‌ها را پوشش دهد.
فکر می‌کنم با این تفاسیر متوجه پیچیدگی و اهمیت بالای طراحی دکوارسیون شده باشید. اما نگران نباشید چراکه تخصص آرکسان در طراحی اداری و تجاری و همچنین سابقه بالا در دکوراسیون دفتر کار مدیریت تضمینی در جهت ارائه طراحی دکوراسیون مطابق با ماهیت بیزینس شما است.

دکوراسیون اداری مدرن

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی دفتر کار، هماهنگی است. هماهنگی یعنی هماهنگی در تمامی اجزای یک دفتر کار مدیریت. هماهنگی در رنگ، هماهنگی اجزا با یکدیگر و هماهنگی وسیله‌های موجود در اتاق با ابعاد اتاق کار از مهم‌ترین اصول طراحی یک دفتر کار است.

 شاید بتوان رنگ را مهم‌ترین المان طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت دانست. اغلب مراکز تجاری و اداری از رنگ سازمانی خود برای رنگ آمیزی دیوارهای دفتر کار استفاده می‌کنند.
تیم طراحی دکوراسیون اداری باید بداند چگونه از رنگ‌های مشابه و مکمل رنگ سازمانی برای اجزای مختلف اتاق کار استفاده کند تا فضای زیباتری پیش روی مخاطب قرار بگیرد.

 تنها یک اشتباه کوچک در استفاده از رنگ‌ها می‌تواند کل قواعد و قوانین طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت شما را بهم بریزد!

متریال در دکوراسیون داخلی شیک اداری

مهم‌ترین اصلی که باید برای دکوراسیون اتاق کار مدیریت در نظر داشته باشید، انتخاب متریال مناسب است. آیا دکوراسیون چوبی دفتر کار را می‌پسندید یا می‌خواهید میزها فلزی و آهنی باشند؟ این موضوع کاملا سلیقه‌ای و به سبک مورد علاقه شما در دکوراسیون داخلی بستگی دارد.

 دکوراسیون چوبی یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون تجاری و اداری است.
اغراق نیست اگر بخواهیم چوب را نگین المان‌های طراحی دکوراسیون داخلی بدانیم. چوب الهامی از حضور در طبیعت است و حس و حال خوبی به فضا می‌دهد. در هر دکوراسیونی که اثری از چوب وجود داشته باشد، بی‌شک حس سرزندگی در آن فضا موج می‌زند.

دکوراسیون اداری ارزان

آیا اجرای دکوراسیون اداری ارزان امکان پذیر است؟ معمولا طراحی دکوراسیون اداری مستلزم صرف هزینه های بسیاری است. تعداد زیادی از کارفرماها در ابتدای فعالیت کاری خود توانایی صرف هزینه های هنگفت برای طراحی دکوراسیون محیط کار خود را ندارند. به همین دلیل بسیاری از کارفرماها تمایل دارند تا با پرداخت هزینه های کم تر، محیطی اداری و جذاب را برای خود و همکارانشان فراهم کنند.

 اکثر طراحان داخلی می توانند طرح های شیک را با هزینه های گزاف پیاده سازی کنند، اما تنها تعداد کمی از طراحان ماهر توانایی طراحی و اجرای یک دکوراسیون شکیل و ارزان قیمت را دارند.

طراحی دکوراسیون اداری بزرگ

باید به چه نکاتی در طراحی دکوراسیون اداری بزرگ دقت کرد؟ برای طراحی یک دکوراسیون اداری اصولی باید نکات متعددی رعایت شود. یکی از مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون اداری، ابعاد و اندازه فضا است. در طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای صرفا زیبایی ملاک نبوده و فاکتورهایی مانند افزایش راندمان کارکنان، حداکثر استفاده از فضای موجود، نظم و ترتیب، چینش وسایل و… باید مورد توجه قرار بگیرند.

اندازه و ابعاد یک دفتر کار، تاثیر بسیاری بر چگونگی طراحی دکوراسیون دارد. در ادارات بزرگ، محدودیت فضا نبوده و با خیال راحت می توان بخش های مختلفی را به فضای اداره افزود. همچنین به دلیل فضای گسترده، می توان به دفعات دکوراسیون اداره را بدون صرف هزینه ای تغییر داد.

دکوراسیون اداری املاک

دکوراسیون اداری املاک باید به گونه طراحی شود تا برای مشتریان و کارکنان آن جذاب باشد. معمولا همه دکوراسیون های اداری بسیار کسل کننده و بدون هیچ خلاقیتی طراحی می شوند.

با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، بسیاری از افراد با مشکلات زیادی هنگام خرید، رهن و یا اجاره مسکن مواجه هستند. به همین دلیل این افراد با استرس و تنش های بسیاری به آژانس های املاک مراجعه می کنند.

دکوراسیون حرفه ای آژانس ها، در واقع یکی از نقاط قوت آنها است. املاک و آژانسی که دارای دکوراسیون حرفه ای و جذاب است، می تواند القاء کننده احساس آرامش به مراجع کنندگان و مشتریان خود باشد. به همین دلیل دکوراسیون املاک شما در واقع برند شما و یک سرمایه گذاری حرفه ای برای آینده شما است. 

دکوراسیون اداری کوچک

تعدادی از محیط های اداری دارای فضای اندکی هستند، به همین دلیل طراحی دکوراسیون چنین اداراتی باید بر اساس فضای محدود انجام بگیرد. میزها، صندلی ها، وسایل شخصی کارکنان، کامپیوتر و … باید به گونه ای انتخاب و تعبیه شوند که باعث کوچکتر دیده شدن محیط کاری نشوند.  

محدودیت فضا نباید باعث شود تا بهره وری کارکنان کاهش پیدا کند. طراحی این فضاها باید به نحوی صورت بگیرد تا تمامی کارکنان احساس راحتی و آرامش داشته و مانعی برای رفت و آمد وجود نداشته باشد.انتخاب رنگ برای دیوارها، مبلمان و سایر وسایل یکی از مهم ترین مسائل در دکوراسیون اداری کوچک است.  

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت، دارای حساسیت های بسیاری است. زیرا مراجعان و کارکنان اداره توجه بسیاری به این اتاق دارند. دکوراسیون اداری می تواند بر اساس سلیقه و نیاز، بخش های مختلفی داشته باشد، اما میز مدیریت و میز کنفرانس مهم ترین آنها است.

سلیقه و ابعاد اتاق، دو فاکتور مهم در انتخاب سبک دکوراسیون اتاق مدیریت است. طراحی دکوراسیون به دو صورت مدرن و کلاسیک انجام می شود. گرچه که بعضی از طراحان خلاقیت بیشتری داشته و این دو سبک را با یک دیگر آمیخته و طراحی منحصر به فردی را به نمایش می گذارند.


اصول طراحی داخلی اداری

اصول طراحی دکوراسیون اتاق کار اداری اصلا پیچیده نیست؛ از متریال مناسب استفاده کنید، هارمونی و سادگی را فراموش نکنید و مبلمان، میزها، کمدهای اداری و… را متناسب با ابعاد اتاق کار اداری انتخاب کنید! شاید به نظر شما رعایت این اصول سخت و پیچیده به نظر برسد اما آرکسان با تسلط بالا بر تمامی این اصول، طراحی دفتر کار شما را انجام می‌دهد.

انتخاب مبلمان و میزها متناسب با ابعاد دفتر کار

زمانی که برای خرید مبلمان اداری و میزهای دفتر کار مراجعه می‌کنید، باید حواستان به ابعاد اتاق کار باشد. مبلمان بزرگ به هیچ عنوان برای یک دفتر کار با ابعاد کوچک مناسب نیستند؛ نباید فضای اتاق را با قرار دادن مبلمان زیاد و با ابعاد بزرگ خفه کرد. از طرفی برای یک دفتر کار بزرگ نیز مبلمانی با ابعاد کوچک و فانتزی چندان جالب به نظر نمی‌رسد؛ نباید فضای خالی زیاد در اتاق حس ناخوشایندی به ارباب رجوع منتقل کند.

استفاده از قفسه و شلف‌های دیواری برای طراحی دفتر کار کوچک

یکی از دغدغه‌های برخی از مدیران و صاحبان کسب و کارها، کوچک بودن دفتر مدیریتی است. با کمی هوشمندی در طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت، می‌توان از فضای کمی که در اختیار است حداکثر استفاده را داشت. برای مثال طراحی شلف و قفسه‌های دیواری یک ایده عالی برای جا دادن پوشه‌ها و کاغذهای اداری است.
رها کردن پوشه‌ها و مدارک اداری بر روی میزها، جلوه بی نظمی به اتاق کار می‌دهد. از طرفی دیگر دیوارهای سرتاسر خالی و سفید ممکن است کمی آزاردهنده باشند. این فضاهای خالی را می‌توان با شلف‌هایی مدرن و کاربردی پر کرد.

چیدمان درست مبلمان اداری و میزها

چیدمان درست مبلمان اداری و میزها

از دیگر اصول مهم طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار، چیدمان درست و اصولی مبلمان است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک دفتر کار شوید اما به این دلیل که مبلمان در اتاق به درستی چیده نشده است نتوانید مناسب‌ترین محل را برای نشستن انتخاب کنید. هوشمندی در چیدمان مبلمان اداری تنها به دلیل داشتن یک دکوراسیون ایده آل نیست؛ بلکه این موضوع در نحوه برقراری ارتباط مدیر با ارباب رجوع نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

پارتیشن بندی دفتر کار مدیریت

پارتیشن بندی دفتر کارمدیریت

محدودیت فضا باعث شده است اغلب سازمان‌ها و ادارات اقدام به پارتیشن بندی فضای در دسترس کنند. اگر تعداد پرسنل مرکز اداری شما زیاد است اما تنها چند اتاق در اختیار دارید، اصولی آن‌ها را پارتیشن بندی کنید تا از حداقل فضا بهترین استفاده را کرده باشید. پارتیشن بندی محیط‌های اداری به جداسازی دپارتمان‌های مختلف از یکدیگر کمک کرده و نظم خاطی به محیط اداری شما خواهد بخشید.

رنگ و دکوراسیون داخلی اداری

همان‌طور که کمی پیش هم اشاره کردیم رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی دکوراسیون اداری هستند. برای ساخت یک هویت بصری منسجم بهتر است از رنگ‌های سازمانی برای رنگ آمیزی دیوارها و دیگر قسمت‌های دفتر کار استفاده شود. با توجه به اینکه افراد زیادی ممکن است در یک محیط اداری مشغول به کار باشند، استفاده از یک رنگ به تنهایی می‌تواند فضا را بسیار خسته کننده کند.
از همین‌رو در اداراتی که پرسنل زیادی دارند، توصیه می‌شود از چند رنگ هماهنگ با یکدیگر در دکوراسیون استفاده شود. فقط توجه داشته باشید این رنگ‌ها باید مشابه، هماهنگ یا خنثی باشند. استفاده از رنگ‌های نامتعارف یا رنگ‌هایی که ایجاد تنش و اضطراب می‌کنند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

طراحی دکوراسیون اداری لاکچری

طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار یک اقدام بی ثمر و هزینه‌بر نیست؛ بلکه با این اقدام می‌توانید یک محیط ایده آل داشته باشید و مطمئن باشید تمامی افراد از حضور در این محیط احساس خوبی خواهند داشت. منابع انسانی یک سازمان و اداره، تمام سرمایه آن سازمان به شمار می‌روند. اگر نتوانید یک محیط آرام و ایده آل برای منابع انسانی خود مهیا کنید، ممکن است آن‌ها تمایلی به حضور در این محیط اداری نشان ندهند.
بنابراین با صرف کمی هزینه برای طراحی یک محیط اداری شیک، می‌توانید آرامش خاطر بیشتری به پرسنل خود داده و آن‌ها تضمین دهید که برایشان ارزش و احترام قائل هستید. آرکسان برای ساخت این آرامش خاطر همراه شماست. تیم ما با تخصص و تجربه‌ای که دارد از اولین قدم طراحی دکوراسیون محیط اداری تا آخرین مرحله از آن همراه شما خواهد بود.

مهم‌ترین پلان طراحی دکوراسیون اداری کدام است؟

در طراحی دکوراسیون یک محیط اداری، نحوه طراحی اتاق مدیریت بیشترین اهمیت را به خود اختصاص می‌دهد. جلسات کاری، بازدیدها و دیگر فعالیت‌های مهم اداری همگی در این اتاق صورت می‌گیرند به همین خاطر در طراحی آن باید توجه بیشتری به خرج داد.

آیا شیوه طراحی دکوراسیون محیط‌های اداری دولتی و خصوصی تفاوتی با یکدیگر دارند؟

طراحی دکوراسیون محیط‌های اداری بطور کلی از یکسری قواعد مشخص پیروی می‌کند اما اندکی تفاوت میان محیط‌های دولتی با خصوصی وجود دارد. به عنوان مثال در طراحی اتاق مدیریت یک اداره خصوصی، سلیقه و نظر شخصی شخص مدیر بیشتر دخیل است درحالی که در محیط‌های دولتی عموما بیشتر با توجه به طیف ارباب رجوعان به آن محل طراحی دکوراسیون صورت می‌گیرد.

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون اداری کدام رنگ است؟

رنگ‌ها در محیط‌های اداری باید به گونه‌ای انتخاب شوند که در عین لوکس نشان دادن محیط، نشان دهنده جدیت، قدرت و صلابت مدیران نیز باشند. البته که این بدین معنی نیست با رنگ‌های تیره محیط اداری را خشک و کسل کننده کنیم. سفید، خاکستری، آبی کبود، قرمز یا تنالیته‌های قهوه‌ای مناسب‌ترین رنگ‌ها برای طراحی دکوراسیون محیط‌های اداری هستند.

چگونه مبلمان دفتر کار را انتخاب کنیم؟

بهترین مبلمان برای محیط‌های اداری، مبلمان شرکتی هستند. انواع مبل‌های شرکتی نیم ست‌های رسمی و راحتی دارند که می‌توانید به سادگی آن‌ها را با میزهای اداری ست کنید. اگر اتاق کار شما اتاقی رسمی برای برگزاری جلسات کاری است نیم ست‌های سمی را انتخاب کنید در غیر این صورت می‌توانید از نیم‌ست‌های راحتی مبلمان شرکتی استفاده کنید.

آرکسان یک شرکت طراح دکوراسیون داخلی اداری و دفتر کار است؟

بله. آرکسان یک شرکت طراحی داخلی با تیمی متخصص و مجرب در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون اداری است. یکی از بهترین محصولات دکوراسیون داخلی که آرکسان به فروش می رساند پارکت لمینت هست.

چه پروژه هایی در زمینه دکوراسیون اداری انجام داده اید؟

با رفتن به صفحه پروژه ها و نمونه کارهای آرکسان به راحتی می توانید خروجی طراحی داخلی تیم آرکسان را مشاهده کنید.

برای مشاوره قبل از طراحی داخلی دکوراسیون اداری باید چه کاری انجام دهیم؟

برای مشاوره قبل از طراحی و حتی بازدید از محیط کار می توانید با شماره 09125555122 تماس بگیرید.