طراحی مزون

آیا می‌دانستید که عاملی که باعث ترغیب مشتریان به خرید از مزون شما می‌شود داشتن جدیدترین ترند‌ها و سبک‌های نو در طراحی لباس‌هایتان است؟ می‌دانیم که با تغییر کلکسیون در هر فصل دکوراسیون داخلی مزون شما هم نیاز به هماهنگ شدن با آن را دارد. 

بهترین کاری که می‌ توانید برای پیشرفت مزونتان انجام دهید این است که بتوانید سخت‌گیر‌ترین افراد را هم جذب کنید. برای این کار تمرکز بر دیزاین مزون را فراموش نکنید. علاوه بر این یک طراحی مزون تخصصی این مزیت را دارد که رهگذران را هم مشتاق خرید از مزون شما کند. 

به همین دلیل در این مقاله با شما هستیم تا با پرداختن به ویژگی‌های مزون نظیر نحوه استفاده از فضای پرت، طراحی اتاق پرو و رعایت نظم در طراحی مزون، به شما در داشتن یک دکوراسیون عالی کمک کنیم.  پس اگر می‌خواهید بدانید چطور دکور حرفه‌ای شما دل سخت‌پسند‌ترین مشتریتان را می‌برد و موجب پیشرفت‌تان می‌شود تا انتهای این مقاله را دنبال کنید.

ویژگی‌های طراحی مزون چیست؟

 می‌دانید جدا از داشتن محصولات خوب و خدمات مناسب یکی از عواملی که باعث می‌شود مشتری در خرید اقلام بیشتر از شما ترغیب شود داشتن دکوراسیون زیبایی است که حس خوب در آن‌ها ایجاد می‌کند.

یکی از راه‌های داشتن یک دکور ایده‌آل توجه به اصول موثر طراحی داخلی مزون است. 

به طور مثال سعی کنید محصولات به ورودی نزدیک باشد تا مشتری از بدو ورود حس نیاز به خرید را دریافت کند. همچنین حتما نظم را در کارتان فراموش نکنید. محصولات را طبقه‌بندی کنید و سعی کنید فاصله‌ آن‌ها طوری باشد که مشتری هنگام بازدید راحت باشد و جلوه کار هم بیشتر شود. 

از ویژگی‌های طراحی مزون همچون استفاده از فضا‌های پرت، چگونگی ابعاد اتاق پرو و صندوق  که توضیحات آن را در ادامه مقاله گفته‌ایم غافل نشوید.

کاربرد فضا‌های پرت

از آنجایی که پس از طراحی وساخت ساختمان در بخش‌هایی فضا‌های خالی و پرت ایجاد می‌شود. یکی از کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید تا از محیطی که دارید بیشترین استفاده را ببرید دانستن کاربرد فضا‌ی پرت است.  

در طراحی داخلی مزون سعی کنید فضا‌های خالی را با قفسه‌هایی مطابق با دکورتان پر کنید و نگذارید که این قسمت‌های خالی نظم دکوراسیون شما را برهم بزند.  می‌توانید قفسه‌ها را با کیف و کفش، جواهرات مختلف یا عکس‌های زیبا تزئین کنید.

اندازه و ابعاد اتاق پرو

اگر یک دکوراسیون زیبا و منحصربه‌فرد داشته باشید اما اتاق‌ پرو  مزونتان کوچک‌ با فضا‌ی گرفته‌ باشد طراحی دکوراسیون مزون بی‌فایده می‌شود و می‌تواند مشتری‌ را دلزده کند. ممکن است در میان لباس‌هایی که پرو می‌شوند لباسی بلند و پف دار باشد یا پوشیدن برخی لباس‌ها به تنهایی میسر نباشد پس سعی کنید ابعاد اتاق پروتان را مناسب با شرایط در نظر بگیرید. 

وقتی افراد برای مدت طولانی پشت در اتاق پرو منتظر می‌مانند خسته می‌شوند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید غیرمستقیم رضایت مشتریان را جلب کنید داشتن چندین صندلی متناسب با دکوراسیون در نزدیکی اتاق پرو است.

جایگاه میز رزرو

Reservation-desk-location
میز رزرو مزون

توجه داشته باشید که مشتری هنگام ورود و هنگام خروج قطعا به میز رزرو شما رجوع خواهد کرد. پس برخورد اول و برخورد آخر شما با مشتری بسیار مهم است. تمام تلاشتان را بکنید که در طراحی داخلی مزون خود جایی را برای طراحی حرفه‌ای آن اختصاص دهید. 

سعی کنید که دکور این بخش به‌طوری طراحی شود که حس خوبی به مشتری القا کند. همین مسئله می‌تواند کاری کند که مشتری با خاطری آسوده‌تر و با اعتمادی بیشتر از شما خرید کند.

عناصر موثر در طراحی مزون چیست؟

طراحی مزون
عناصر مهم در طراحی مزون
Design of mesons

در طراحی مزون توجه به چندین عنصر تاثیر‌گزار مانند نورپردازی، استفاده از آینه و پرده و همچنین رنگ‌بندی فضا می‌تواند تکمیل کننده مزون شما باشد. 

نکته مهم در سیستم نورپردازی اندازه مزون شماست. ببینید در مزونتان چه بخش‌هایی دارید؟ اتاق پرو، ویترین، صندوق، رگال‌ها و هر کدام از این بخش‌ها بسته به کاربرد‌شان نیاز به نورپردازی خاصی دارند. مثلا روی محصولاتتان نوری متمرکز باشد تا جلوه کار بیشتر شود و چشم بیننده به دنبال آن برود و از دیدنش آزرده نشود. 

اگر می‌خواهید که محصولاتتان بهتر و بیشتر به چشم بیاید و مرکز توجه مشتری قرار بگیرد حتما از رنگ‌بندی ملایم و روشن استفاده کنید. اگر می‌خواهید که میزونتان تمیز‌تر دیده شود و هر روز وقتتان را صرف شست‌وشو نکنید. کاغذدیواری‌ها را از یک طرح ساده و روشن انتخاب کنید ولی کف‌پوش‌ها را تیره در نظر بگیرید.

اگر آینه‌های بلند را روی دیوارتان نصب کنید علاوه بر جنبه کاربردی آن که باعث می‌شود مشتری خود را به خوبی ببیند و تصمیم بگیرد قطعا فضای تان را خاص‌تر و بزرگ‌تر نشام می‌دهد.

طراحی مزون چه تاثیری در جذب مشتری دارد؟

این روز‌ها همه سخت تلاش می‌کنند تا در کارشان ارتقا پیدا کنند و موفق شوند. و این موضوع بر مزون‌ها هم پوشیده نیست چرا که مزون‌ها مکان رفت‌و آمد افرادی است که به ظاهرشان اهمیت بسیار می‌دهند یا دست کم برای مراسم و مناسب خاصی خرید می‌کنند پس برایشان مهم است وارد چه فضایی می‌شوند. 

به همین‌ دلیل مهم نیست که چقدر برای طراحی داخلی مزون خودتان هزینه‌ می‌کنید چرا که هرچقدر مشتریان شما رضایت بیشتری داشته باشند بر میزان درآمد شما افزوده می‌شود. 

پس اگر شما هم برایتان مهم است که در کسب و کارتان به رضایت شغلی برسید و پیشرفت کنید در اینجا ما با داشتن تیم مجرب و حرفه‌ای از طراحان در زمینه‌ی طراحی مزون آماده خدمت رسانی به ‌شما عزیزان هستیم. در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.