جشنواره بهاره فروش انواع مدل های پارکت لمینت

شما در اینجا هستید:

ساندویچ پانل چیست و چه کاربردی دارد؟

ساندویچ پانل یا پانل ساندویچی شامل دیواره ها و سقف هایی می شود که از متریال سبک ساخته شده اند و دارای دو ورق فلزی همراه با یک عایق میانی هستند. عایق ساندویچ پنل ها معمولا از موادی مانند پلی استایرن، پلی یورتان، پشم شیشه و پشم سنگ تولید می شود که با ورق رنگی، گالوانیزه، آلوزینک یا استیل محدود شده است.

پانل های ساندویچی کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف دارند و برای ساخت ویلاها، محیط ها آموزشی، سردخانه ها، سوله ها و… مناسب هستند. مصالح مدرن وزن کمی دارند و در برابر زلزله و آتش مقاوم می باشند؛ به همین دلیل خرید و قیمت ساندویچ پانل بسیار به صرفه تر از مصالح سنتی مانند آجر و سیمان است.

کاربرد های ساندویچ پانل

برای پوشش سقف و دیوار ساختمان های گوناگون و صنایع مختلف از ساندویچ پانل ها استفاده می شود، کاربردهای ساندویچ پانل عبارتند از:

  1. ساخت سردخانه ها و صنایع برودتی
  2. درمانگاه های صحرایی و واحد های امدادی
  3. ساختمان های اداری، هتل ها، خانه ها و ویلاها
  4. تعمیرگاه های سیار
  5. سوله ها و سالن های ورزشی
  6. استخرهای سرپوشیده
  7. کارخانه های صنعتی
  8. کمپ های اسکان موقت
  9. انبارها و سیلوها
  10. کانکس ها و کانتینرهای حمل و نقل

مزایای ساندویچ پانل چیست؟

استفاده از پانل های ساندویچی مزایای بسیاری دارد که در ادامه این مزایا بیان می شود:

وزن کم

عایق ساندویچ پنل ها تشکیل شده از فوم های فشرده است که همین مسئله، باعث کاهش چشمگیر وزن پانل ها و در کل کاهش وزن سازه می شود. دیوار یا سقفی که با آجر و سیمان ساخته می شود، 30 برابر سنگین تر از سازه ای است که با پنل های ساندویچی ساخته می شود. همین موضوع می تواند به میزان مقاومت سازه در برابر زلزله کمک کند و هزینه های اضافی را کاهش دهد.

مقاوم در برابر ضربه

ساندویچ پانل ها علاوه بر وزن سبکی که دارند، در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند و کیفیت بالاتری به نسبت مصالح سنتی ساختمانی دارند. به همین دلیل از ساندویچ پانل ها، برای ساخت انواع ساختمان ها استفاده می شود تا مقاومت بالایی در برابر زلزله و رانش زمین داشته باشند.

هزینه نگهداری پایین

خرید و قیمت ساندویچ پانل به صرفه تر بوده و هزینه های نگهداری پایینی دارد، چرا که مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و دچار خوردگی و پوسیدگی نمی شود. عوامل خورنده محیطی، تاثیری بر روی پانل ها ندارد و در مقایسه با سایر مصالح طول عمر بیشتری در محیط های مختلف دارند.

نصب آسان و سریع

پانل های ساندویچی به گونه ای طراحی شده اند که به سادگی و سرعت بالا، در محل مورد نظر نصب می شوند. این پانل ها با ابعاد دلخواه از پیش ساخته شده و سپس برای نصب به محل پروژه انتقال داده می شوند. البته برای نصب آن ها بهتر است از افراد متخصص و خبره کمک گرفته شود تا عملیات به درستی انجام شده و از کارایی و کیفیت پانل ها کاسته نشود.

مقاوم در برابر آتش سوزی و حرارت

ساندویچ پنل ها با توجه به عایقی که دارند، واکنش متفاوتی در برابر آتش خواهند داشت. پنل های ساندویچی از گسترش آتش جلوگیری می کنند و ذرات خطرناک ناشی از آتش را به مکان های مجاور انتقال نمی دهند. همچنین در صورت خاموش شدن آتش، خاموش می شوند و از انتقال حرارت جلوگیری می کنند.

عایق صوتی

فوم پلی یورتان و پشم سنگ، عایق های صوتی خوبی هستند و از انتقال صدا به داخل خانه و خارج خانه جلوگیری می کنند. این فوم ها در لایه میانی ساندویچ پانل ها، قرار می گیرند و با دو ورق فلزی احاطه می شوند.

 

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل بر اساس کاربردی که دارد برای پوشش سقف و دیوار، مورد استفاده قرار می گیرد. عایق پانل ها، می تواند از جنس پلی اورتان، پشم سنگ و پلی استایرن باشد که هر کدام از آنها متناسب با کاربردی که دارند در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شوند.

امروزه با توجه به پیشرفت ماشین آلات و تجهیزات مدرن، پانل های ساندویچی سقفی و دیواری دارای تنوع بالایی هستند. تنها کافیست برای خرید و قیمت ساندویچ پانل ابعاد و مشخصات فنی را مشخص کرده و مصالح مورد نظر خود را دریافت کنید.

ساندویچ پانل سقفی

ضخامت پانل سقفی از 2 سانتی متر تا 15 سانتی متر متغیر است و بستگی به کاربردی که دارد، ابعاد مختلفی خواهد داشت. پانل ها از رشد قارچ، گیاهان و میکروب ها جلوگیری می کنند و ضریب هدایت حرارتی خیلی پایینی دارند. از پنل های سقفی برای پوشش سقف ساختمان های صنعتی، سردخانه ها و.. استفاده می شود. برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل سقفی باما تماس 05136228800 بگیرید.

ساندویچ پانل دیواری

ضخامت پانل دیواری از 2 سانتی متر تا 20 سانتی متر بسته به کاربردی که دارد متغیر است و دارای عرض مفید 1.14 و طول دلخواه است. ابعاد ساندویچ پانل دیواری قابل تغییر است. اما حالت مرسوم آن‌ها ضخامت بین ۴ تا ۱۲ سانتی متر دارد که تا ۲۲ سانتی متر هم می‌رسد. فوم پانل های دیواری از جنس پلی استایرن، پلی یورتان، اکس پی اس و پشم سنگ بوده که میان دو ورق فلزی قرار دارد و دیوار ساختمان های مختلف را پوشش می دهد.

از ساندویج پنل دیواری برای پوشش سردخانه ها، کانکس ها، ویلا ها و… استفاده می شود.

ساندویچ پانل سردخانه ای

فوم پلی یورتان یا فوم اکس پی اس (XPS) با دو لایه ورق فلزی، ساندویچ پانل سردخانه ای را تشکیل می دهد. برای ساخت کوره ها و اتاق های حرارتی نیز از عایق پشم سنگ که نسوز است استفاده می شود. پانل های سردخانه ای از 8 تا 20 سانتی متر ضخامت دارند که با توجه به کاربری های مختلف، برای مکان های گوناگون تولید می شوند. ابعاد ساندویچ پانل، به شکل عمومی، توسط ضخامت و عرض پوشش ورقی و نوع فضای داخلی که از جنس فوم پلی یورتان یا سایر مواد عایق قابل تزریق تشکیل شده، تعیین می‌شود.

ساندویچ پانل پلی یورتان چیست؟

ساندویچ پانل پلی یورتان، یک نوع پانل ساختمانی است که از دو لایه فلزی با یک لایه عایق پلی یورتان بین آنها تشکیل شده است. این پانل ها به عنوان دیوارهای جداسازی، سقف و کف در ساختمان های صنعتی، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ یک نوع پانل ساختمانی است که از دو لایه فلزی با یک لایه عایق پشم سنگی بین آنها تشکیل شده است. پشم سنگ یک نوع عایق حرارتی و صوتی است که از سنگ بافته شده تولید می‌شود و برای کاهش تلفات حرارتی و صدا در ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل کلین روم

ساندویچ پانل کلین روم یا اتاق تمیز پانل‌هایی است که مختص پوشش اتاق‌های تمیز طراحی و استفاده می‌شوند. اتاق تمیز در کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و … وجود دارند و از آن‌ها استفاده می‌شود.

مشخصات فنی ساندویچ پانل

در حالت کلی پانل ها با توجه به کاربری خود، ابعاد و ضخامت های مختلفی دارند و این ابعاد طبق سفارش مشتری تعیین می گردد. در حالت معمول ضخامت پنل ها 2 الی 25 سانتی متر است که در 12 طیف رنگی مختلف بنا به سلیقه مشتری تولید می شوند.

پانل ساندویچی از لایه محافظ درونی، دو لایه محافظ بیرونی و دو لایه چسب مخصوص که لایه ها را به یکدیگر می چسباند تهیه می گردد. فوم داخل ساندویچ پنل ها وزن کمی داشته، به همین دلیل وزن کلی پنل ها بسیار کم است و به دلیل ورق های فلزی، استحکام این مصالح بالا است.

وزن کم پنل ها امکان جابجایی سازه ها را به راحتی فراهم کرده است، همچنین استحکام بالای مصالح باعث عمر مفید طولانی سازه ها می شود. مصالح مدرن در برابر نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان مقاوم هستند و به راحتی در محل پروژه اجرا و نصب خواهند شد.

 

نصب و اجرا ساندویچ پانل

از آنجایی که سازه های مدرن که از ساندویچ پانل ساخته شده اند، عایق حرارتی و صوتی بوده و در برابر ضربه و آتش سوزی مقاوم هستند، نصب و اجرای درست آن ها اهمیت بالایی دارد. از همین رو جهت نصب آن ها بایستی برخی از نکات را در نظر گرفت.

برای اینکه آب، رطوبت و باد به داخل ساختمان نفوذ نکند، پانل ها باید به خوبی درزبندی شوند. جهت درزبندی و آب بندی ساندویچ پانل ها، باید از چسب سیلیکون استفاده شود تا درزها پوشانده شوند.

پنل ها بایستی با فاصله مشخص و مجاز در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا فضای کافی برای سفت کردن پیچ ها وجود داشته باشد. برای نصب، نیاز است از پیچ های واشردار نیز استفاده کرد تا استحکام سازه حظ شود. فلاشینگ ها و آبروها نیز علاوه بر آب بندی سازه ها، جهت زیبا سازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع ورق ساندویچ پانل

ورق های فلزی یکی از اجزای تشکیل دهنده ی ساندویچ پانل ها هستند که در دو طرف عایق میانی قرار می گیرند. این ورق ها با روش های نوین نورد گرم تولید شده و در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب جنس و پوشش ورق های ساندویچ پنل به عوامل محیطی و شرایط آب و هوایی بستگی دارد. به عنوان مثال مناطقی که بارش باران زیادی دارند یا تابش نور خورشید در آن منطقه زیاد است، نیاز به ورق های مقاوم تری در برابر خوردگی و پوسیدگی خواهند داشت.

ورق هایی که برای ساخت سازه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، از جنس گالوانیزه، آلومینیوم، استیل، آلوزینک و پلاستیسول هستند. برخی از این ورق ها مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و آتش دارند که در محیط های مخصوص استفاده می شوند.

خرید و قیمت ساندویچ پانل

خرید و قیمت ساندویچ پانل به مجموعه ای از عوامل گوناگون مانند مشخصات فنی و کاربری ساختمان، ضخامت ورق و عایق، شرایط اقتصادی و نوسانات بازار بستگی دارد. به همین علت نمی توان قیمت مشخصی برای هر متر مربع ساندویچ پانل در نظر گرفت و برای اطلاع از قیمت های قیمت ساندویچ پانل اریا بارون، نیاز است با آریا بارون تماس گرفته و از جزئیات انواع ساندویچ پانل ها مطلع شوید.

انواع ساندویچ پانل ها بر اساس نیاز و خواسته مشتری با ضخامت، طول و عرض دلخواه به صورت سفارشی تولید می شوند. شما می توانید برای خرید ساندویچ پانل مورد نظر، با کارشناسان فروش آریا بارون تماس گرفته و از قیمت ها مطلع شوید. انواع ساندویچ پانل ها با کیفیت بالا و مناسب ترین قیمت ها در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد تا بتوانید سازه مورد نظر خود را با شرایط ایده آل بسازید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط با